Boas de novo a tod@s, hoxe traiovos un pequeno resumo, por un lado de reparación básicas en ruta (ofrecida por un colega do foro de rodadas.net, Slow) en modo de tutorial de youtube, e unha reflexión sobre a consideración do ciclista na normativa de tráfico e consellos para viaxes por estrada ou cidade.
INFO XERAL DE
CICLOTRUISMO:
www.rodadas.net
www.rodadas.net
COMO CAMBIAR E REPARAR UNHA CADENA DE
BICICLETA:
COMO CAMBIAR E AXUSTAR AS PASTILLAS DE
FRENO:
COMO MEDIR A LONXITUDE CORRECTA DA CADEA PARA
UNHA
BICI:
video - Tutorial 4
video - Tutorial 4
COMO POÑER E QUITAR AS RODAS DA
BICICLETA:
O canal desta xente contén moita
información sobre BTT, reperacións e
equipación.
video - Tutorial 6
video - Tutorial 6
(os carrís bicis son algo descoñecido en certos sitios deste país)
NORMATIVA E SEGURIDADE; EN QUÉ NOS
AFECTA ÓS CICLISTAS?
A día de hoxe segue habendo moita polémica con respecto aos dereitos e deberes do ciclista, pero algo queda claro:
A día de hoxe segue habendo moita polémica con respecto aos dereitos e deberes do ciclista, pero algo queda claro:
1)_En cidade e en estrada estamos en
desventaxa con respecto ao coche, ao igual que na estrada e en vías
compartidas con vehículos.
2)_Somos brandos. Aínda que
compartimos a vía con outros medios, e teóricamente os coches nos
teñen que respetar, nin sempre o fan, nin estamos na mesma
situación. Un adiantamento arriscado, un xiro sen indicar ou unha
rotonda moi concurrida pode tirarnos á calzada, quedando indefensos
ante unha marabunta de coches que poden ou non evitarnos ou parar a
auxiliarnos. Ademáis, hai que contar co punto cego dos vehículos de
catro rodas, e os nosos propios puntos cegos.
Sabendo isto, algúns consellos a ter
en conta:
1)_ Leva casco SEMPRE, incluso en
cidade, pobo, ou cidade sen vehículos. O casco é o único que
separa a nosa cabeza do asfalto, pedra, lama, cemento ou area, e con
unha correcta utilización pode salvarnos.
2)_En grupo e pola estrada, viaxa en
fila india. Non só facilitas aos demáis o avance ( o que vai
adiante actúa de cortaventos, é o que máis esforzo realiza pola
resistencia do vento), senón que ocupas menos da calzada permitindo
aos demáis vehículos o paso. Creo recordar que o máximo permitido
en liña paralela son 2 ciclistas.
3)_Sinala co brazo todos os xiros e
maniobras. Nós non temos intermintentes que indiquen ao/s que veñen
atrás se vamos a deternos ou xirar nunha rotonda, asi que debemos
facernos ver de algún xeito.
4)_Pola estrada, en teoría se conta con un arcén o suficientemente ancho como a nosa bici, debemos facer uso del. Agora ben, de non caber con soltura nel, a bici debe ir pola vía e ser considerado un vehículo máis, ao que deberán esperar e pedir permiso para adiantar coma se se tratase de outro coche, respetando a distancia de seguridade tanto atrás como na hora de adiantar.
4)_Pola estrada, en teoría se conta con un arcén o suficientemente ancho como a nosa bici, debemos facer uso del. Agora ben, de non caber con soltura nel, a bici debe ir pola vía e ser considerado un vehículo máis, ao que deberán esperar e pedir permiso para adiantar coma se se tratase de outro coche, respetando a distancia de seguridade tanto atrás como na hora de adiantar.
5)_ Non fagas uso da acera coa bici. A
acera pertence aos peóns, aínda que moitos coches non o respeten e
aparquen nela. Nós, como vehículos, temos o deber de circular pola
rúa sen entorpecer o paso dos viandantes.
6)_ En caso de grupos de ciclistas, tanto o primeiro como o último deberán levar un chaleque reflectante e ir lixeiramente máis metidos no carril, facendo de aviso aos coches que se achegan e protexendo ao grupo de adiantamentos indebidos ou arriscados. Recoméndase que sexan os máis expertos do grupo quenes leven a cabo esta tarefa.
7)_En momentos de pouca visivilidade ou de solpor e amencer, a parte da noite, o ciclista ou grupo de ciclistas deberá levar luces de posición traseira e dianteira, roupa refletante e, en caso de levar carrito de carga ou alforxas, reflectantes nelas.
6)_ En caso de grupos de ciclistas, tanto o primeiro como o último deberán levar un chaleque reflectante e ir lixeiramente máis metidos no carril, facendo de aviso aos coches que se achegan e protexendo ao grupo de adiantamentos indebidos ou arriscados. Recoméndase que sexan os máis expertos do grupo quenes leven a cabo esta tarefa.
7)_En momentos de pouca visivilidade ou de solpor e amencer, a parte da noite, o ciclista ou grupo de ciclistas deberá levar luces de posición traseira e dianteira, roupa refletante e, en caso de levar carrito de carga ou alforxas, reflectantes nelas.
E isto é todo por agora, intentarei
subir máis contidos á medida que vaia aprendendo máis.
Saúdos, cicloturistas!
Saúdos, cicloturistas!
No hay comentarios:
Publicar un comentario